افتتاحیه طرح تابستانی

با سلام و تبریک عید سعید فطر و ضمن عرض پوزش از وقفه ای که به جهت عدم درج گزارشات و برنامه ها و تصاویر در مدت این دو سال شده است.

طرح تابستانی در تاریخ:95/4/1 افتتاح شده است

                                                           


  مهدی امن زاده

برنامه شبهای احیاء مسجد غلامعلی قراملک

برنامه شبهای قدر مسجد غلامعلی

شروع طرح تابستانی نورالصادق از اول تیر 94

طرح تابستانی نورالصادق طبق سنوات گذشته از اول تیر همزمان با حلول ماه مبارک رمضان با شرکت بیش از 60 نفر ثبت نام کننده با همکاری پایگاه و کانون فرهنگی و هنری شهدای قراملک شروع به کار کرد.

امسال طبق برنامه ریزیهای قبلی سعی بر اصول فکری و عقایدی و همچنین آموزش تخصصی قرآن کریم طرح ریزی شده است که کلاسها در سه مقطع ابتدایی - راهنمایی و دبیرستان تنظیم شده است.

امسال از حجه الاسلام کامران و آقای خبازیان و آقای علیزاده از طلاب قم برای هدایت کلاسها دعوت شده است.

ادامه نوشته

گزارش مختصری از عملکرد موسسه از اول سال1392

ضمن عرض پوزش از وقفه ای که به جهت عدم درج گزارشات و برنامه ها و تصاویر در مدت این دو سال شده است گزارش مختصری از عملکرد همراه با تصاویر در حال آماده سازی است که بعد از یک هفته قابل مشاهده خواهد بود.

و من الله التوفیق

مدیر موسسه 94/4/20

برگزاری طرح تابستانی نورالصادق 92

بسمه تعالی

 

با خاتمه یافتن سال تحصیلی 92-1391 اوقات فراغت مدرسه ای های پرجنب و جوش و پرتلاطم آغاز می شود، لذا نیاز جدی است در جهت عدم گذران بیهوده این سه الی چهار ماه برنامه ریزی های دقیقی از طرف مسئولین برای این عزیزان انجام شود.

مؤسسه با در نظر گرفتن این مهم و سن و سال مخاطبان و پرتلاطم بودن آنها و دیگر موارد و نیز با توجه به اهداف متعالیه خود با مشارکت پایگاه شهدای قراملک برای چهارمین سال برنامه ریزیهای دقیق خود را از اردیبهشت ماه امسال با عنوان طرح تابستانی نورالصادق 92 شروع کرد و با برنامه های کامل و مورد استفاده در مدتی از خرداد ماه شروع به ثبت نام و برنامه ها را بدون اتلاف وقت شروع نمود. در ذیل، عنوان کلاس ها با مختصر شرحی آورده می شود.

 

ادامه نوشته

نمره های نهایی ترم پاییز و زمستان 1391

برای مشاهده نمرات به ادامه مطلب بروید.

ادامه نوشته

اهمیت تشویق فرزندان برای حضور در فعالیتهای قرآنی از دیدگاه مدیر موسسه

اهمیت تشویق فرزندان برای حضور در فعالیت های قرآنی از دیدگاه مدیر مؤسسه، احد کاظم زاده:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ اسراء/۸۲ 

در یک کشور اسلامی و شیعی مذهب  و برگرفته از احکام و دستورات الهی و کتاب زندگی قرآن کریم بایستی دیدگاهمان را در مورد اهمیت قرآن تغییر دهیم قرآنی که کلام خداوند باری  تعالی، راهنمای بزرگ انسان ها در تمام عرصه های زندگی اعم از اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و ...  و نیز شفا و رحمت برای مؤمنین و همچنین متضمن سلامتی جسمی و روحی فرد، خانواده، جامعه است.

چرا باید این چنین گنجینه بزرگی از دیدگاه جامعه، خانواده و افراد مهجور بماند، مگر پیامبر عظیم الشان در حدیث ثقلین ما را به امانتداری از دو گوهر گرانبها سفارش نکردند، پس چرا باید چنین راهنمایی را از چشمانمان دور نگه داریم.

بقیه مطالب در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

گزارش تصویری مراسم محفل انس با قران کریم

مراسم محفل انس با قرآن کریم به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مورخه ۲۱/۱۱/۹۱ روز شنبه در مسجد غلامعلی قراملک بعد از نماز مغرب و عشا به میزبانی مؤسسه و با پشتیانی سازمان تبلیغات استان و با حضور بیش از ۲۵۰ نفر برگزار شد.

مراسم با تلاوت زیبای استاد وحید حسن زاده (مربی قدرتمند کلاس های قرآنی مؤسسه) افتتاح شد.

مجری توانمند شهر آقای رشید برگی اداره جلسه را بر عهده داشت.

در ادامه مراسم، گروه تواشیح بین المللی طارق تبریز با اجرای زیبایشان میهمانان عزیز را مستفیض نمودند.

بعد از گروه تواشیح قاری نوجوان کشوری آقای محمدحسین نقی زاده شروع به تلاوت نمودند و در آخر قرائتشان، توضیحی مختصر در مورد چگونگی پیشرفتشان در طول چهار سال را بیان نمودند.

در اواسط برنامه خطیب توانا و امام جماعت محبوب مسجد و همچنین حافظ کل قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین حاج عباسعلی خرسندی با ایراد سخنرانی شیوا و همچنین اجرای مسابقه شفاهی مجلس را رونق بخشیدند.

بعد از سخنرانی، تلاوت نهایی و روح بخش، توسط قاری ممتاز کشوری استاد فرهاد مؤذن (مربی سابق کلاس های قرآنی مؤسسه) اجرا شد.

در نهایت از منتخبین کلاس های قرآنی و همچنین خادمین مؤسسه و مسجد تجلیل شد.

نفرات برتر مسابقه ترتیل کلاس های قرآنی در سطح یک علیرضا شهری و در سطح دو محمدرضا نظری و در سطح سه میلاد شجیع و در امتحان جزوه «درسی که امام حسین (علیه السلام) به انسان ها آموخت» رضا رهگشایی بودند که از آنها نیز تجلیل به عمل آمد.


در آخر شایان ذکر است که این مراسم در ده سال اخیر کم سابقه ترین مراسم قرآنی بود که شرکت کنندگان علاقه مند زیادی را هم به دنبال داشت و مورد استقبال همگان قرار گرفت.

بقیه عکس ها در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

مراسم محفل انس با قرآن کریم

 
 
 
به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن آیات قرآن و برچیدن حکومت طاغوت، سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، مراسمی تحت عنوان «محفل انس با قرآن کریم» به میزبانی مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق (علیه السلام) تبریز مورخه 1391/11/21 بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می کند.
مراسم در مسجد غلامعلی مرکز فعالیت مؤسسه برگزار خواهد شد.
کاظم زاده مدیر مؤسسه اعلام کرد: از سه هفته قبل از مراسم، آماده سازی مراسم را با قاریان و حافظان که اعضای خود مؤسسه می باشند، شروع کرده ایم تا هیچ مشکلی در مراسم نداشته باشیم. همچنین ایشان افزودند که در مراسم، از قاریان مطرح سطح کشوری و استانی دعوت کرده ایم تا مراسمی زیبا و مردم پسند داشته باشیم، وی قاریان را به ترتیب: آقای وحید حسن زاده که استاد و مربی خود مؤسسه می باشند و نیز قاری نوجوان محمدحسین نقی زاده و آقای فرهاد مؤذن شمردند.
 
کاظم زاده ادامه داد که جهت سخنرانی از خطیب توانا حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا خرسندی که حافظ کل قرآن و شخصیت قرآنی دارند نیز دعوت کرده ایم، همچنین برای مجری گری نیز از جناب آقای رشید برگی که ایشان نیز قاری سطح کشوری و از فعالین قرآنی هستند دعوت نموده ایم. کاظم زاده در پایان افزود که تمام تمهیدات، جهت اجرای خوب و بدون مشکل مراسم اندیشیده شده است.
 
 آدرس: تبریز-قراملک-انتهای خ فرش آباد-مسجد غلامعلی

تجوید آسان جهت یادگیری سریع

 

توجه : تمامی علائم (! ) به معنای خوانده می شود ، می باشد

**********************************************************************************

تنوين ، حروف والی و حروف مقطعه

تنوين : تنوين نون ساكنی است كه نوشته نمی شود ولی خوانده می شود.

انواع تنوين عبارتند از :

الف ) ـــًـــــ ! اَن       ب) ـــٍــــ !اِن      ج) ـٌـٌــ !اُن

مثال : 1) كتاباً !کتابَنْ 2) رجالٍ ! رجالِنْ 3) كتابٌ ! کتابُنْ

ادامه نوشته